7 kwietnia 2012

Pilaw ze szpinakiem


Gdy niedawno robiłam pilaw z orzechami nerkowca według przepisu z książki "Kuchnia indyjska. Najlepsze przepisy", moją uwagę zwrócił także pochodzący z tej samej książki przepis na pilaw ze szpinakiem. Danie prezentowało się na zdjęciu bardzo apetycznie i wiedziałam, że prędzej czy później je zrobię. Okazja ku temu nadarzyła się dość szybko, bo kupiłam świeży szpinak i trzeba było go zagospodarować. Wykorzystanie go do pilawu wydało mi się świetnym pomysłem. Przepis książkowy trochę zmieniłam, bo nie miałam w domu zwykłych pomidorów. Zastąpiłam je pomidorkami koktajlowymi i dało to ciekawy efekt. Zapomniałam dodać marchewki, która była w przepisie książkowym. Podaję go w mojej, zmodyfikowanej wersji.


W książce zaproponowano, aby pilaw podać z warzywnym curry, kurczakiem tandoori lub marynowaną, smażoną rybą. U mnie towarzyszył smażonej rybie, zamarynowanej uprzednio w soku cytrynowym i przyprawie curry.

Składniki:
(2 porcje)

- 1/2 szklanki brązowego ryżu basmati
- 1 cebula pokrojona w kostkę
- 2 ząbki czosnku posiekane
- łyżka oleju roślinnego
- łyżka masła klarowanego 
(można zastąpić zwykłym)
- 1/2 opakowania pomidorków koktajlowych
- 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
- 1/2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
- 1/2 łyżeczki przyprawy curry
- 1/2 szklanki bulionu warzywnego 
(ewentualnie więcej w razie potrzeby)
- małe opakowanie młodego szpinaku
- 1/4 szklanki niesolonych nerkowców
- pieprz czarny mielony
- sól

Przygotowanie:

Ryż basmati przepłukać, zalać wodą, odstawić na 20 minut, a następnie odcedzić i dodać do garnka z osolonym wrzątkiem. Gotować 10 minut. Po ugotowaniu odcedzić. W woku lub dużym rondlu rozgrzać masło klarowane lub zwykłe, dodać cebulę i czosnek, smażyć ok. 4-5 minut na średnim ogniu, mieszając. Dodać pomidory pokrojone na ćwiartki i dusić pod przykryciem ok. 3-4 minut. Następnie dodać odcedzony ryż, przyprawy, bulion i gotować pod przykryciem na średnim ogniu ok. 10 minut, aż ryż będzie miękki. Po tym czasie dodać opłukane liście szpinaku, gotować pod przykryciem ok. 2 minut, aż liście zmiękną. Nerkowce usmażyć na oleju i posypać nimi pilaw. Od razu podawać.


8 komentarzy:

  1. To propozycja w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,
    radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy,
    smacznego jajka, mokrego dyngusa,
    a także odpoczynku w rodzinnym gronie.
    Niech każdy z nas wykorzysta ten czas jak najlepiej!
    Bernadeta

    OdpowiedzUsuń
  3. Haniu, Twój kolejny pilaw przeciąga mnie na drugą stronę ekranu! ;) Rewelacyjne składniki, koniecznie wypróbuję.
    A przy okazji życzenia spokojnych, zdrowych i smacznych świąt Wielkiej Nocy oraz Błogosławieństwa Bożego dla Ciebie i całej Twojej Rodziny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesołych, zdrowych, rodzinnych Świąt!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis:) Życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie :)
    Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń
  7. Haniu, wszystkiego dobrego :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pilaw smakuje zawsze i ze wszystkim.
    Twoja wersja szpinakowa brzmi interesująco.
    A pilawu dawno nie robiłam.
    Chyba spróbuję.

    OdpowiedzUsuń