26 października 2014

Warsztaty Viva la pasta z Pascalem Brodnickim i Kuchnią Lidla

Warsztaty prowadził Pascal Brodnicki
W ubiegły piątek miałam przyjemność uczestniczyć w warsztatach dla blogerów kulinarnych zorganizowanych po raz pierwszy przez firmę Lidl. Prowadził je Pascal Brodnicki, a tematem przewodnim były dania kuchni włoskiej, które przyrządziliśmy na bazie produktów z tygodnia włoskiego, które są dostępne obecnie w sklepach sieci Lidl. W zespołach kilkuosobowych przygotowaliśmy 4 dania: przystawkę - bakłażana alla Parmigianina (plasterki bakłażana obtoczone w jajku i zapieczone z sosem i serami), risotto z dynią i serem Grana Padano, danie główne - kurczaka myśliwego z Toskanii (z warzywami i czerwonym winem) oraz deser - owoce zapiekane pod makowym zabajone.

Warsztaty były przygotowane bardzo profesjonalnie - zadbano o szczegóły takie jak np. dekoracja sali i stołu zgodna z tematyką warsztatów. Wina do zaproponowanych przez Pascala potraw zostały dobrane przez współpracującego z firmą sommeliera.Wyeksponowana została aktualna oferta produktów włoskich, co było dobrą okazją dla nas do zapoznania się z nimi. Muszę przyznać, że na tyle mnie zainteresowały, że następnego dnia po warsztatach, wybrałam się do sklepu Lidl w mojej okolicy, aby zakupić produkty kuchni włoskiej. Szkoda tylko, że nie wszystkie z nich były dostępne. 

Wraz z kilkoma koleżankami przypadło nam w udziale przygotowanie risotto z dynią. Biorąc pod uwagę, że trzeba było je przyrządzić dla grupy 20-osobowej, zadanie okazało się niełatwe. Nie mając doświadczenia w gotowaniu potraw dla dużej grupy osób, trudno jest osiągnąć odpowiednią konsystencję tej potrawy i utrafić z jej doprawieniem. Osobiście nie jestem w pełni zadowolona z uzyskanego rezulatatu - danie nie miało takiej konsystencji, jakiej bym sobie życzyła i brakowało mu bardziej wyrazistego doprawienia. Mam zamiar odtworzyć je w domu, bo przepis sam w sobie przypadł mi do gustu. Mam nadzieję, że gotując mniejszą porcję, uda mi się uzyskać smak i konsystencję, które mnie usatysfakcjonują.

Było bardzo miło gotować wspólnie z Pascalem Brodnickim. Jestem pod wrażeniem jego otwartości, bezpośredniości, spontaniczności i chęci do dzielenia się wiedzą, kulinarnymi doświadczeniami i ciekawostkami z jego pracy i podróży. Podoba mi się, że stawia na zdrową kuchnię. Podczas warsztatów Pascal wspomniał, że niebawem ukaże się jego nowa książka - właśnie o zdrowej kuchni.

To były bardzo udane warsztaty i sympatycznie spędzony wieczór. Dziękuję organizatorom za zaproszenie, a prowadzącemu i blogerom na miłe spotkanie i wspólne gotowanie.

Dania przedządziliśmy w oparciu o produkty kuchni włoskiej z oferty Lidla

Podczas warsztatów ugotowałyśmy wraz z koleżankami risotto z dynią

Przystawka - bakłażan alla Parmigianina

Risotto z dynią

Danie główne - kurczak myśliwego z Toskanii

Deser - owoce zapiekane pod makowym zabajone, podane z lodami

Więcej zdjęć z warsztatów na fanpage'u bloga.

10 komentarzy:

  1. zazdroszczę, bardzo fajne warsztaty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haniu! Super relacja, nawet jak się w domu przez lata gotuje, to na takich warsztatach zawsze można czegoś ciekawego się dowiedzieć. Dania wyglądają pysznie - będę się oblizywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przy okazji tych warsztatów też się dowiedziałam czegoś nowego.

      Usuń
  3. Ale fajna patelenka pod przystawką!
    Przyjemny dobór dań, ja oczywiście najbardziej byłabym zainteresowana deserem ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Warsztaty z Pascalem - zazdroszczę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię Pascala i podoba mi się sposób w jaki gotuje, chętnie również uczestniczyłabym w takich warsztatach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pozazdrościć udziału w takich warsztatach :) gratulacje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę gotowania z tak wspaniałym kucharzem! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Very nice blog, Thanks for sharing great article.
    You are providing wonderful information, it is very useful to us.
    Keep posting like this informative articles.
    Thank you.

    From: Field Engineer
    Get to know about ccna data center.

    OdpowiedzUsuń