12 lipca 2014

Surówka z kalarepy, jabłka i buraka


Surówka z kalarepy, jabłka i buraka z dodatkiem natki kolendry, na którą przepis znalazłam na stronie Yotama Ottolenghi, skusiła mnie niesamowicie swoim kolorem. Byłam bardzo ciekawa, jak smakuje to połączenie, więc czym prędzej kupiłam potrzebne składniki i zrobiłam surówkę jako dodatek do obiadu. Od siebie dodałam świeżą miętę, której nie było w przepisie źródłowym. Warto ją dodać - bardzo dobrze komponuje się z pozostałymi składnikami surówki. Dodałam też odrobinę cukru trzcinowego, bo lubię surówki przyprawione na słodko-kwaśno - ten dodatek pozostawiam jednak osobistym preferencjom, podobniejak dodatek czosnku, który ja pominęłam, bo nie lubię go w formie surowej. Zmieniłam trochę proporcje kalarepy i jabłek w stosunku do przepisu źródłowego tak, aby było ich mniej więcej po równo.


Surówkę można podać jako dodatek do wegetariańskiej tarty, drobiu lub ryby.


Składniki:
(4 porcje)

- 2 kalarepy
- 2 średnie jabłka
- 2 średnie buraki
- garść świeżej natki kolendry posiekanej
- gaść świeżej mięty posiekanej
- ząbek czosnku zmiażdżony (pominęłam)
- 55 ml octu jabłkowego lub z białego wina
- 50 ml liwy z pierwszego tłoczenia
- sól i pieprz czarny mielony do smaku
- łyżeczka cukru trzcinowego jasnego - opcjonalnie

Przygotowanie:

Kalarepę umyć, obrać, przekroić na pół, pokroić w cienkie plasterki. Jabłka umyć, obrać, pozbawić pestek i pokroić w taki sam sposób. Buraki umyć, obrać, zetrzeć na tarce do sera.

Wymieszać kalarepę, jabłka i buraki w salaterce, dodać pozostałe składniki, pozostawiając trochę ziół do dekoracji. Dokładnie wymieszać i przyprawić do smaku. Można lekko schłodzić surówkę w lodówce przed podaniem - będzie smakowała dzięki temu bardziej orzeźwiająco.

Podawać, posypując pozostałymi ziołami.




1 komentarz: