7 lipca 2012

Sałatka z bobem, kabanosami, pomidorkami koktajlowymi i kiełkami słonecznika


Bardzo lubię bób jako składnik sałatek. Czasem robię najprostszą: ugotowany, obrany bób posypuję posiekaną, świeżą zieleniną i polewam dressingiem z oliwy, soku z cytryny i musztardy, a czasem robię wersję bogatszą, z większą ilością składników. Sałatkę, którą dziś prezentuję, przyrządziłam niedawno na piknik blogerek kulinarnych.

Składniki:
(porcja imprezowa)

Sałatka:
- 1,5 kg bobu
- 150 g niewysuszonych kabanosów drobiowych
- trochę oliwy do smażenia
- 1 opakowanie pomidorków koktajlowych (250 g)
- 1 opakowanie kiełków słonecznika (85 g)
- 2 łyżki ziaren słonecznika
- 12 czarnych oliwek bez pestek
- 1/2 pęczka koperku
- 1/2 pęczka natki pietruszki
- 50 g sera Grana Padano lub podobnego
- sól

Dressing:
- 3 łyżki oliwy z pierwszego tłoczenia
- 3 łyżeczki musztardy sarepskiej
- 2 łyżeczki miodu
- sok z 1/2 cytryny
- 2 łyżeczki jasnego octu balsamico lub winnego
- trochę świeżo zmielonego pieprzu czarnego
- trochę zmielonego chilli

Przygotowanie:

Bób wrzucić na wrzącą, osoloną wodę, ugotować na pół miękko, odsączyć i obrać. Kabanosy pokroić ukośnie w plasterki, lekko podsmażyć na niewielkiej ilości rozgrzanej oliwy. Pomidorki koktajlowe pokroić na połówki lub ćwiartki. Pestki słonecznika uprażyć na suchej patelni. Natkę pietruszki i koperek drobno posiekać. Oliwki odsączyć z zalewy, pokroić na połówki lub w plasterki. Ser zetrzeć na tarce. 

Wymieszać dokładnie składniki dressingu. Połączyć składniki sałatki i polać dressingiem. Podawać od razu lub w miarę szybko od przyrządzenia.

Uwaga: do dressingu nie dodałam soli, aby sałatka nie była zbyt wodnista.

Przepis własny. Dodaję go do akcji na Durszlaku:

11 komentarzy:

  1. bobowe sałatki zawsze są pyszne:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne połączenie składników, cudne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna sałatka,muszę tylko kupić ser i kiełki a to zawsze dostanę w Lidl i koniecznie wypróbuję przepisu na sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię lekkie i letnie sałatki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba, jest taka lekka. Żałuję, że nie mogłam wtedy do Was podjechać.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie dałam rady spróbować, to sobie przynajmniej jeszcze popatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa letnia sałatka. Bób, kabanosy i pomidory czuję, że komponują się świetnie, chociaż takiej kombinacji nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak ja kocham takie sałatki. szczególnie jak posypuje się je kiełkami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna sałatka, gdzie Bób tam i ja :))) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Haniu,

    rozumiem, że to ta sałatka mnie ominęła na pikniku. Wcale się nie dziwię, że pozostałe Uczestniczki tak ją chwaliły, bo zawiera same pyszne składniki :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń