24 stycznia 2010

Kotleciki cielęce z fetą i oliwkami

Trzeba było ugotować coś na obiad, a na zewnątrz mróz i nie chciało mi się wychodzić do sklepu. Postanowiłam przyrządzić posiłek z tego, co miałam w lodówce czyli mielonej cielęciny, fety i oliwek. Doszłam do wniosku, że mogą wyjść z tego niezłe kotleciki i nie pomyliłam się. Cielęcina jest delikatna w smaku, feta i oliwki zaostrzyły smak całości. Zrobiłam do tego sałatkę grecką i wyszedł smaczny obiad bez wychodzenia po zakupy.
Składniki kotlecików:
- 30 dkg mielonej cielęciny
- 3 grube plastry sera feta
- kilka zielonych oliwek nadziewanych papryką
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1 jajko
- oregano, sól, pieprz
- bułka tarta
- olej do smażenia

Mięso mielone wymieszać z fetą pokrojoną w grubą kostkę, oliwkami pokrojonymi w plasterki, cebulą startą na tarce o dużych oczkach, drobno pokrojonym czosnkiem oraz surowym jajkiem. Przyprawić pieprzem, oregano i delikatnie solą. Formować okrągłe, płaskie kotleciki, obtoczyć w bułce tartej, smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Podawać z sałatką grecką. Myślę, że kotleciki dobrze smakowałyby z dodatkiem tzatziki. Z podanej ilości składników wyszło 6 szt.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz